Fase 4: Operate

Als een infrastructuur eenmaal staat wordt deze beheerd. Veelal nog vanuit en door de netwerkeigenaar zelf. Out sourcing komt hierin echter steeds vaker voor. De Allinq Group is hierin gespecialiseerd met de juiste kennis en ervaring. Met name waar het telecom infrastructuren betreft.
 
Met een NOC (Network Operating Centre), voorzien van de nieuwste technieken, worden 24/7 informatie infrastructuren beheerd. Door de performance te monitoren en calamiteiten te managen. Waar mogelijk en noodzakelijk wordt direct ingegrepen of de partij ingeschakeld die als crisisteam kan optreden. Met de huidige technieken worden met hetzelfde gemak netwerken binnen en tot ver buiten de Nederlandse grenzen beheerd.
 
Het infrastructuur management van Allinq zorgt wederom voor de aansluiting op alle andere stappen. Zo kunnen calamiteiten of performance verstoringen de aanleiding zijn voor het ontwerpen van aanpassingen of het uitvoeren van behaalde onderhoudsactiviteiten. Ook borgt het de kwaliteit van de totale dienstverlening door steeds de juiste organisatie rondom de werkzaamheden te creĆ«ren en de input vanuit beheer mee te nemen in de gesprekken met de klant voor het lange termijn life cycle management.


Zie ook de voorbeeldcase: OpenNet Europe




Ga verder naar de volgende deelfasen binnen dit AIM-model:
11-9-2017

Nieuwe locatie Duitse Rheine volop in bedrijf

Na een feestelijke opening in mei, die samen met de...
5-7-2017

Van prachtige rollen naar praktische verbetering...

Greenbelts, Champions, Process owners en Blackbelts?...